Twórca wodoodpornego obuwia, czyli historia marki Timberland

Historia marki Timberland sięga pierwszych lat XX wieku. Wtedy to nieznany jeszcze światu Nathan Swartz dostał posadę czeladnika w jednej z bostońskich fabryk obuwia. Kariera amerykańskiego szewca to kawał świetnej historii, ponieważ Swartz wspinając się po kolejnych szczeblach doświadczenia stanowi doskonały przykład przysłowiowej drogi „od pucybuta do milionera”. Nathan włożył ogrom pracy i czasu, by zbudować jeden z najpopularniejszych na świecie brandów odzieżowych.

Swartz we współpracy ze swoimi synami

Nathan Swartz zaliczył każdy szczebel kariery w branży obuwniczej. Na początku był prostym szewcem, a na koniec został skutecznym biznesmenem. Taki sposób zdobywania doświadczenia pozwolił mu poznać wszystkie etapy produkcji obuwia, więc nie istniały dla niego rzeczy niemożliwe do zrealizowania.

W 1952 roku wykupił połowę udziałów w fabryce, w której przez wiele lat był pracownikiem. Trzy lata później stał się posiadaczem reszty udziałów, co uczyniło do jedynym właścicielem przedsiębiorstwa. Firma była wtedy znana jako Abington Shoe Company. Nathan zatrudnił swoich synów, by ci pomogli mu w rozwoju poważnego biznesu, jakim miała być produkcja obuwia. W pierwszych latach firma Swartza nie działała na szeroką skalę. Szewc ze swoimi synami wykonywali ręcznym metodami obuwie na indywidualne zlecenia.

Technologia, która zmieniła wszystko

Swartzowie chcieli docierać ze swoimi produktami do szerszej grupy odbiorców. Jednak nie było to możliwe przy ręcznych metodach produkcji. W 1965 roku Nathanowi i jego potomkom udało się skonstruować technologię, która pozwalała łączyć cholewkę z podeszwą niespotykanym dotąd sposobem. Wykorzystano do tego specjalną maszynę, dzięki której cholewkę można było wtłaczać w podeszwę, a w drugim kroku łączyć przy pomocy solidnych szwów. Dzięki temu nie tylko przyspieszono proces produkcji, ale również zminimalizowano koszty o 50 centów w odniesieniu do jednej pary obuwia. Swartz dzięki oszczędnościom podniósł cenę obuwia o 20 centów za parę. To sprawiło, że przedsiębiorstwo zaczęło lepiej prosperować i było w stanie się rozwijać.

Emerytura Nathana i pierwsze nieprzemakalne buty

W 1968 roku Swartz odszedł na emeryturę, a zarządzanie przedsiębiorstwem pozostawił swoim synem. W 1970 roku siedzibę przeniesiono do New Hampshire. Synowe Swartza chcieli stworzyć pierwsze w dziejach w pełni wodoodporne obuwie. Droga do celu okazała się dość długa i obfitowała w liczne próby i eksperymenty. W końcu się udało, w efekcie czego w 1973 świat ujrzał wodoszczelne buty, które obecnie wszyscy znają jako Timberlandy. Innowacyjny projekt nie musiał prosić się o sukces, ponieważ od razu zainteresował się nim ogrom ludzi. Odporne na wodę obuwie chcieli mieć głównie robotnicy, którzy ze względu na warunki pracy potrzebowali solidnego obuwia, zapewniającego komfort użytkowania. Buty młodych Swartzów bardzo dobrze sprzedawały się za sprawą sklepów militarnych, w których często kupowali je studenci.

Nieprzemakalny buty Swartzów nazywano „Drwalem” lub „Żołtym”. Co ciekawe, również dzisiaj wielu ludzi wykorzystuje obie te nazwy. Na sukces modelu wpłynęła też przemyślana kampania reklamowa na łamach „New Yorkera”. Obuwie sprzedawane było za pośrednictwem wielu sieciówek, takich jak Bergdorf Goodman, Lord&Taylor czy Skas Fifth Avenue. Z czasem przedsiębiorstwo założone przez bostońskiego szewca notowało lepszą sprzedaż i przynosiło coraz większe zyski. W końcówce lat 7. XX wieku odnotowano sprzedaż 400 tysięcy par Timberlandów. Było to ok. 80% mocy produkcyjnej fabryki Swartzów.

Nazwa The Timberland Company oficjalnie zaczęła być wykorzystywana w 1978 roku.

Nazwa firmy została oficjalnie zmieniona na The Timberland Company w 1978 roku i od tego momentu popularny „Drwal” był znany całemu świat jako model butów marki Timberland.

Timberland – ekologia i działalność charytatywna

Ludzie cenią markę Timberland nie tylko z uwagi na innowacyjność i solidność wykonania każdego produktu. Marka charakteryzuje się również świetnym zarządzaniem firmą oraz bierze czynny udział w akcjach proekologicznych i charytatywnych. Firma założona niegdyś przez Nathana Swartza swoją produkcję opiera na wielu materiałach pozyskanych w ramach recyklingu lub sprowadza je ze specjalnych upraw ekologicznych. Timberland jako pierwsza tego rodzaju firma nawiązała współpracą z malezyjskim przedsiębiorstwem Green Rubber, który na co dzień trudni się recyklingiem opon samochodowych.

Timberland aktywnie uczestniczy w akcjach charytatywnych. Swoją silną pozycję na rynku wykorzystuje, żeby pomagać tym, którzy tego najbardziej potrzebują. Jedną z najgłośniejszych akcji tego typu jest ta, kiedy Timberland stworzył specjalną kolekcję t-shirtów oraz butów. Zysk ze sprzedaży został przekazany mieszkańcom Dafuru.

Timberland w dzisiejszych czasach

Dzisiejsza oferta Timberland opiera się nie tylko na legendarnym wodoszczelnym „Drwalu”. Portfolio marki poszerzyło się o ogromną liczbę innych modeli obuwia oraz o odzież. Marka od kilkudziesięciu dba, by oferowane przez nią produkty był wykonane z najlepszych materiałów i zapewniały maksymalny komfort użytkowania.

Źródło zdjęć: https://6roberto6reynolds6.smugmug.com/keyword/watch/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.